x تبلیغات
خبرهای مرتبط با شستشوی فرش

سرقت فرش‌های سعدآباد، شبکه جاسوسی و چند موضوع مهم دیگر

 سرقت فرش‌های سعدآباد، شبکه جاسوسی و چند موضوع مهم دیگر


قیمت قالیشویی آنلاین

عزت‌الله ضرغامی اظهاراتی را درباره ماجرای سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد، "کشف شبکه جاسوسی علیه گردشگری ایران" و رابطه با مصر و رقابت با عربستان بیان کرد.


به گزارش ایران اکونومیست، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سه‌شنبه دوم خردادماه در جمع خبرنگاران درباره مشخص نبودن آمار اشیاء منقول، با توجه به اتفاقی که در موزه همدان رخ داد و مولاژ آثار تاریخی را به جای اثر اصلی در مخزن نگهداری کرده بودند تا اتفاق اخیر در کاخ سعدآباد و افشا شدن ماجرای خروج فرش‌های نفیس آن و اقدام و توضیح وزارت میراث فرهنگی در این‌باره گفت: درباره فرش‌های سعدآباد یک پرونده‌ای مربوط به سال‌های ۹۵ - ۹۴ است و با این‌که مربوط به این دوره نبوده اما دستور بررسی آن را داده‌ام. حراست بعد از صحبت با نهادهای مختلف، گزارش مقدماتی ارائه کرد که هنوز قابل استناد نیست.


او افزود: در جریان باشید غیر از این اتفاق که به دوره‌های مختلف مربوط است، خود آن مجموعه (کاخ سعدآباد) به طور کامل در اختیار میراث فرهنگی نیست، بعنی بخشی از کاخ سعدآباد در اختیار دستگاه‌های دیگر است که وظایف قانونی‌شان را انجام می‌دهند. من خواستم که اطلاعات آن را استخراج کنند، حتما باید اطلاعات به نظر مردم برسد تا مسأله روشن شود، هم اصل قصه و هم کیفیت و چگونگی آن.


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نامشخص بودن آمار اقلام موزه‌ها را تایید نکرد و گفت:‌ این آمار در بین تمام موزه‌ها مشخص است، یعنی امین‌ اموال‌ها به عدد نسبت به تمام اشیاء منقول تاریخی تعهد و پرونده دارند و امضا می‌دهند. ممکن است علی‌رغم همه قوانین یک جا تخلف شود، حتما پیگیری و برخورد می‌شود. ما روی امین‌اموال‌ها خیلی حساسیم. اخیرا در دولت گزارشی دادم و مجوزی ویژه از سازمان اداری استخدامی گرفتیم فقط برای جایگزین کردن امین اموال‌ها. بنابراین تخلف‌های موردی خیلی ملاک نیست، آنچه برای ما مهم است آمار دقیق و حفظ و حراست از آن‌ها است که انجام می‌دهیم.


ضرغامی درباره بازگشت فلزیاب‌ها به چرخه مصرف پس از واگذاری آن‌ها به وزارت دفاع در سال‌های گذشته و ضرورت امحاء و معدوم کردن آن‌ها، اظهار کرد: به یگان حفاظت این اخطار داده شده که اگر شرکت‌های دانش‌بنیان مطابق تعهدی که داده‌اند نتوانند از فلزیاب‌ها استفاده کنند، مثل امحاء مواد مخدر کشف‌شده، یک برنامه هم برای معدوم‌سازی فلزیاب‌ها بگذاریم تا تکلیف خیلی‌ها روشن شود.


او اضافه کرد: در دوره ما فلزیاب‌های ضبط و کشف‌شده، در انبار نگهداری شده که هزینه آن برای ما سخت است. اگر شرکت‌های دانش‌بنیان نتوانستند مطابق تعهد از آن‌ها استفاده کنند، حتما باید معدوم شوند.


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره آخرین تصمیم‌های گرفته‌شده برای تعامل ایران با کشورهای عربستان و مصر  اظهار کرد:  گردشگری پیش‌ران روابط سیاسی ایران با دیگر کشورها می‌تواند باشد. به‌ویژه درباره کشورهایی که تمدن باستانی دارند، مثل مصر. بنابراین پیشنهاد ما این است که هرگونه ارتباط دیپلماتیک با مصر از طریق گردشگری انجام شود. این را در گفت‌وگوها با وزارت خارجه و دیگر دستگاه‌ها مطرح کردیم و پی‌گیری می‌کنیم. ما معتقدیم برای تقویت گردشگری باید یکطرفه روادید لغو شود و در این‌باره تلاش می‌کنیم و بارها اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و وزارت امور خارجه هم تا حدی با ما هم‌عقیده است، ولی ملاحظات دیگری در کشور است که در کمیسیون‌های مختلف بررسی می‌کنیم و امیدواریم به نتیجه برسانیم.


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گفت: ما باید راه ورود گردشگر به کشور را تسهیل کنیم. حداقل آنچه به خودمان مربوط است، اگر بتوانیم موانع را برداریم کشور ما خیلی بیشتر از رقبای ما ظرفیت گردشگری دارد.


ضرغامی در ادامه این سخنان با اشاره به توئیتی که چندی پیش با استناد به اظهارات یونسی، وزیر اسبق اطلاعات مبنی بر این‌که «بخش ضد جاسوسی، شبکه‌ای را کشف کرده که ماموریت‌شان، توقف هر اقدام مثبت برای رونق گردشگری ایران بوده است.» در این‌باره توضیح داد: به هر حال موردی بود که در کشور کشف شده و من را هم مطلع کردند. البته الان لازم نیست مورد اطلاعاتی هم کشف شود. راه می‌روید مشکلات ساختاری را می‌بینید، برخی تریبون‌ها که گردشگری را درست درک نمی‌کنند و نمی‌دانند گردشگری چه ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای کشور دارد. مثلا وقتی در اردبیل سرمایه‌گذاری زیادی برای رویداد «اردبیل ۲۰۲۳» می‌شود، بسیاری از سفیران خارجی حضور می‌یابند، معرفی خوبی صورت می‌گیرد و به دنبال آن اقدامات متعددی انجام می‌شود، ممکن است یک صاحب تریبونی این شرایط را متوجه نشود و در جمع بزرگی از مردم ضمن انتقاد از وزیر گردشگری، اعلام کند "مشکل اردبیل اشتغال است و ای کاش به جای آقای ضرغامی، آقای مرتضوی ـ وزیر کار ـ می‌آمد و وزیر کار اگر می‌آمد مشکل اشتغال چوانان اردبیل حل می‌شد. " اگر توجه می‌شد که اشتغال در جیب وزیر کار نیست، من باید ایجاد کنم، دستگاه‌های دیگر باید ایجاد کنند، وقتی در اردبیل گردشگری رونق بگیرد، اولین نتیجه آن اشتغال است.


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سپس به آمار اشتغال یک میلیون نفری که از سوی سیدابراهیم رئیسی ـ رییس‌جمهور ـ اعلام شده، اشاره کرد و گفت:‌  سهم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از این آمار، ۴۹ هزار نفر بود که صددرصد محقق شد. اتفاقا در یک صحت‌سنجی که از وزارت کار ابلاغ شد، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این زمینه مقام اول را کسب کرده است. حدود ۵۰ هزار نفر سهم اشتغال که در شورای عالی اشتغال، محقق کردیم. ولی معتقدم این آمار شوخی است و ظرفیت گردشگری خیلی بالا است.


ضرغامی ادامه داد: ‌به هر حال بدانید رقبای ما در منطقه که ظرفیت ‌های گردشگری آن‌ها به هیچ‌وجه قابل مقایسه با ایران نیست، در کنار نفت که منبع بزرگ آن‌ها است روی گردشگری سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اگر گردشگری در جمهوری اسلامی رونق بگیرد دشمن از هر طریقی استفاده می‌کند حتی از تریبون‌ها، ساختارهای داخلی و از زبان خودی‌ها استفاده می‌کند تا گردشگری پا نگیرد و رقبا بتوانند کار کنند.


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین درباره حذف عنوان میراث فرهنگی از برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد:‌ برای نخستین‌بار در لایحه برنامه هفتم توسعه کشور، فصل مستقلی درباره ماموریت‌های وزارتخانه آمده است و بیش از هر زمان دیگری احکام متنوع دیگری که نیاز داریم در این برنامه آمده است. البته اقدامات تکمیلی درحال انجام است و مطمئنم لایحه‌ای که به مجلس تقدیم می‌شود از هر دوره‌ای در حوزه ماموریت وزارتخانه مثل میراث فرهنگی، غنی‌تر خواهد بود، ولی برای اولین‌بار است ماموریت‌های این وزارتخانه به عنوان فصل جدید در برنامه توسعه مطرح می‌شود، معمولا ذیل فرهنگ و یا صنایع فرهنگی مطرح می‌شدیم ولی به دلیل اهمیت موضوع، یک مدخل و باب جدید در برنامه باز کردیم تا زمینه تقویت آن برای انجام  ماموریت‌های وزارتخانه بیش از گذشته فراهم شود.



روش های پاک کردن لکه میوه از روی فرش

 روش های پاک کردن لکه میوه از روی فرش


قالیشویی شرق تهران

عصر خبر

شما در هر ساعت از شبانه روز می توانید از طریق سایت یا تلفن های شبانه روزی با مجموعه قالیشویی فارسی تماس گرفته و از مشورت پشتیبانی و کمک ها و آموزش های مجموعه استفاده کنید.

روش های پاک کردن لکه میوه از روی فرش


پاک کردن لکه میوه از روی فرش


شما اگر قصد داشته باشید فرش خود را شستشو بدهید حداقل یک روز وقت شما را خواهد گرفت. البته شما می توانید فرش خود را به مجموعه قالی شویی فارسی بسپارید تا آن را شستشو دهد. اما گر زمان برای شستشوی فرش ندارید خود شما هم می توانید آن را به راحتی پاک کنید.


توجه کنید برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش سرعت عمل بسیار مهم است و هر چه سریع تر باید برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش اقدام کنید چون ممکن است لکه های توت فرنگی، گلابی، آلبالو و یا هر میوه ی دیگر در گل های قالی و بافت قالی برود.


نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش


برای تمیز کردن لکه میوه از روی فرش روش های متعددی وجود دارد.از شستشو با آب سرد، سرکه، جوش شیرین، نمک تا شستشو با مواد شوینده امکان پذیر است. توجه کنید از هر طریقی برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش اقدام کنید دو نکته را باید رعایت کنید:


روش های پاک کردن لکه میوه از روی فرش


ابتدا باید تکه های میوه را از روی فرش جمع کنید سپس یکی از روش های زیر برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش اقدام کنید.


نکته ی مهم دیگر برای پاک کردن لکه میوه از روی فرش باید؛ اسفنج یا پارچه را از آخر بیرون لکه به سمت مرکز بکشید، تا پخش نشود. هر طریق دیگر اقدام کنید لکه بیشتر پخش خواهد شد.


اما که در ادامه مجموعه قالی شویی فارس نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش را به طور کامل توضیح خواهد داد:


نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش فقط با آب سرد


ساده ترین این است که بلافاصله بعد اینکه تکه میوه روی فرش له شد، باید سریع تکه های میوه را از روی فرش جمع کنید و سریع با آب سرد در یک ظرف و یک اسفنج یا پارچه ای تمیز آماده کند. اسفنج یا پارچه را با آب سرد خیس کنید از نقطه بیرونی و آخر لکه به مرکز روی لکه بکشید تا تمیز شود.


نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش با سرکه و نمک


اگر با آب سرد تنها برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش استفاده کردید و تمیز نشد. روش بعدی استفاده از سرکه سفید و نمک است. برای این کار هم ابتدا تکه های میوه را باید از روی فرش جمع کنید.


یک پیمانه آب سرد را با یک پیمانه سرکه سفید و مقدار کمی نمک مخلوط کنید. بعد از مخلوط کردن این سه عنصر معجزه آسا اسفنج یا پارچه ی تمیزی را با محلول مخلوط خود خیس کنید و از نقطه ی بیرونی لکه میوه به مرکز لکه بکشید تا تمیز شود.


توجه بعد از تمیز کردن لکه میوه از روی فرش باید سریعاً قسمت لکه را با آب سرد آبکشی کنید در غیر این صورت ممکن است محلول بافت فرش را خراب کند.


نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش با نمک


اگر سرکه در منزل ندارید نگران نباشید. نمک در همه ی خانه های ایرانی یافت می شود. کافی است بعد از برداشتن تکه های میوه از روی فرش با دستمال یا اسفنج تمیزی روی لکه فرش بکشید تا پاک شود.


بعد از آن نمک ها را روی لکه بریزید تا کامل لکه را بپوشاند سپس با اسفنج یا پارچه تمیز از ناحیه بیرون به مرکز لکه به آرامی به صورت مالش بکشید. بعد از مدتی محل را با آب سرد شستشو دهید. اگر لکه خشک شده بود می توانید با آب گاز دار یا لیموناد لکه را پاک کنید تا تمیز شود.


نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش با جوش شیرین


جوش شیرین یک ماده ی طبیعی با خاصیت پاک کنندگی بسیار قوی که دارد برای لکه بری بسیار مناسب است. برای تمیز کردن لکه میوه از روی فرش با جوش شیرین باید ابتدا تکه های میوه را از روی فرش پاک کنید.


اسفنج یا پارچه ی تمیزی را در ظرفی که جوش شیرین ریخته اید خیس کنید و از ناحیه بیرونی به سمت مرکز لکه بکشید تا کاملاً تمیز شود. در پایان باید محل لکه را با آب سرد شستشو بدهید.


نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش با مایع ظرف شویی


پاک کردن لکه میوه از روی فرش هم ابتدا تکه های میوه را از روی فرش جمع کنید. بعد از آن کافی است چند قطره مایع ظرف شویی را روی لکه بریزید و با یک اسفنج یا پارچه تمیز روی آن ضربه بزنید تا لکه کاملاً تمیز شود. در آخر باید فرش را با آب سرد شستشو دهید تا لکه های مایع روی بافت فرش باقی نماند.


نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش با شامپو فرش


روش تمیز کردن لکه میوه از روی فرش با شامپو فرش باید ابتدا تکه های میوه را از روی فرش پاک کنید سپس با اسفنج یا پارچه تمیز از بیرون لکه به داخل آن بکشید تا تمیز شود. در این روش دیگر نیازی به آب کشی با آب سرد نیست.


این روش برای پاک کردن لکه های میوه ای که زیاد نباشد و عمق بافت فرش نرفته باشد توصیه می شود به علت آنکه قدرت پاک کنندگی زیادی ندارد.


نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش با آب لیمو


برای پاک کردن لکه میوه از روی فرش با آب لیمو هم ابتدا باید تکه های میوه را از روی فرش جمع کنید و سپس چند قطره آب لیمو روی لکه بکشید و با یک دستمال یا اسفنج خشک روی آن بکشید تا کاملاً تمیز شود. بعد از اتمام کار و تمیز شدن می توانید با آب سرد محل را شستشو دهید.


نحوه پاک کردن لکه میوه از روی فرش با لکه بر


روش های پاک کردن لکه میوه از روی فرش


اگر روش های گفته شده فایده ای نداشت می توانید بعد از پاک کردن تکه های میوه و لکه های میوه مواد لکه بر را کاملاً روی لکه میوه بریزید و بعد از چند دقیقه آن را با آب سرد شستشو دهید.


توجه کنید استفاده بیش از اندازه لکه بر، مایع ظرف شویی، سرکه و.. ممکن است بافت فرش و رنگ فرش را از بین ببرد.


بهتر است قبل از استفاده از هر کدام از این موارد در قسمتی از فرش امتحان کنید اگر بافت فرش یا رنگ آن از بین نرفت از آن روش برای تمیز کردن لکه میوه برای فرش استفاده کنید.


پاک کردن لکه میوه از روی فرش مجموعه قالی شویی فارسی


توجه کنید اگر هر یک از روش های بالا را برای تمیز کردن لکه میوه از روی فرش امتحان کردید ولی فایده ای نداشت. یا حتی از اینکه به بافت فرش شما صدمه برسد هراس دارید کافی از به سایت قالی شویی فارسی مراجعه کنید یا تماس بگیرد و از آنها مشاوره بگیرید.


یا از کارشناسان قالی شویی فارسی درخواست کنید به محل شما بیاید و لکه را با مواد مخصوص که دارد برای پاک کردن لکه میوه از روی فرش اقدام کنند. می توانید هم کل فرش را مجموعه قالی شویی فارسی بسپارید تا با دستگاه های تمام اتوماتیکی که دارد فرش شما را شستشو دهد.


سفارش خدمات مجموعه قالی شویی فارسی 


شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز از طریق مراجعه به سایت مجموعه قالی شویی فارسی اقدام به ثبت نام و رزرو نوبت برای شستشویی انواع فرش، خدمات شستشوی فرش دستباف، فرش ابریشم، فرش ماشینی، فرش فانتزی را انجام می دهد.


روش های پاک کردن لکه میوه از روی فرش


همچنین خدمات در زمینه رفوگری را هم مجموعه قالیشویی فارسی انجام می دهد. این مجموعه با داشتن بیش از سه هزار متر مربع کارخانه اختصاصی و بیش از ۱۵ سال سابقه خدمت رسانی به مردم شریف در زمینه ی شستشویی فرش و رفوگری فرش است.


مجموعه قالی شویی فارسی کلیه خدمات ریشه بافی فرش، لکه برداری فرش، مبل شویی در منزل، ترمیم و رفو فرش، شستشو با مواد نانو را انجام می دهد.


مجموعه قالی شویی فارسی آماده خدمت رسانی و سرویس دهی ۲۴ ساعته و شستشو فرش با دستگاه های تمام اتوماتیک برای کلیه مناطق تهران است. مجموعه قالی شویی فارسی با مدیریت آقای کاشمری عضو رسمی اتحادیه قالیشویی تهران است.


این مجموعه هنگام تحویل گرفتن فرش به صاحب فرش ضمانت سلامت فرش خواهد داد به این معنا که تضمین می کند که فرش شما کاملاً تمیز بشود و هیچ گونه خسارتی به فرش شما وارد نشود. خدمات دیگر مثل موکت شویی، مبل شویی و.. را مجموعه قالیشویی فارسی انجام می دهد.


شما در هر ساعت از شبانه روز می توانید از طریق سایت یا تلفن های شبانه روزی با مجموعه قالیشویی فارسی تماس گرفته و از مشورت پشتیبانی و کمک ها و آموزش های مجموعه استفاده کنید.



ویژگی های فرش 1200 شانه | کاربرد فرش 1200

 ویژگی های فرش 1200 شانه | کاربرد فرش 1200


از بین بردن لکه زرد فرش بعد از شستشو

فارس نیوز

فرش 1200 شانه نوعی فرش ماشینی است که از تراکم بالایی برخوردار است و در هر متر مربع حدود 1200 شانه یا گره دارد. این نوع فرش از لحاظ کیفیت و زیبایی به فرش‌های 700 شانه و 1000 شانه برتری دارد و از نظر قیمت هم مناسب‌تر است. ما در این مقاله به ویژگی های فرش 1200 شانه و کاربردهایش پرداختیم امیدواریم از مطالعه این مقاله بهره کافی را ببرید.


ویژگی های فرش 1200 شانه | کاربرد فرش 1200

فرش 1200 شانه نوعی فرش ماشینی است که از تراکم بالایی برخوردار است و در هر متر مربع حدود 1200 شانه یا گره دارد. این نوع فرش از لحاظ کیفیت و زیبایی به فرش‌های 700 شانه و 1000 شانه برتری دارد و از نظر قیمت هم مناسب تر از فرش 1500 شانه است. ما در این مقاله به ویژگی های فرش 1200 شانه و کاربردهایش پرداختیم امیدواریم از مطالعه این مقاله بهره کافی را ببرید.


فرش 1200 شانه


فرش 1200 شانه از جنس اکریلیک هیت ست شده ساخته می‌شود که پرزدهی ندارد و رنگ‌پذیری خوبی دارد. فرش 1200 شانه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شود و برای انواع فضاهای خانگی و اداری مناسب است.


فرش 1200 شانه یکی از پرطرفدار ترین فرش های موجود در بازار فرش ایران است که بسیاری از شرکت های فرش کاشان به تولید این مدل از فرش می پردازند. شرکت فرش ماشینی داریوش نیز با دارا بودن چندین دستگاه بافت فرش 1200 شانه ظرفیت بالایی در بافت این نوع فرش دارد.


علاوه بر ویژگی ها و مشخصات فرش 1200 شانه طراحی فرش 1200 شانه نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. فرش داریوش با دارا بودن تیم طراحی مستقر در واحد طراحی فرش شرکت ظرفیت بالایی در طراحی مدرن و بروز انواع فرش های مدرن، سنتی، وینتیج و کهنه نما دارد.


واحد طراحی فرش داریوش به طراحی فرش های 1200 شانه در انواع طرح ترنج، طرح افشان، و سایر نقش های می پردازد. برای مشاهده انواع طرح های فرش 1200 شانه داریوش میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:


فرش 1200 شانه داریوش




 


فرش 1200 شانه دارای ویژگی های متعددی است، ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر سایش، رنگ پذیری خوب و ثبات رنگ بالا و سبک و حمل آسان از ویژگی های فرش 1200 شانه است. فرش 1200 شانه بافته شده توسط شرکت فرش داریوش بصورت ریزبافت بافته میشود و در تولید آن از نخ هایبالک که باعث گل برجسته شدن فرش میشود استفاده میشود.


در ادامه لیستی از ویژگی های فرش 1200 شانه برایتان آماده کردیم.


فرش 1200 شانه دارای ویژگی‌های زیر است:


لطافت و نرمی بالا

پوشش کامل زمین

مقاومت در برابر سایش

ثبات رنگ

عدم پرزدهی

عدم تولید الکتریسیته ساکن

قابل شستشو با آب و مواد شوینده

سبک بودن و راحت حمل شدن


فرش 1200 شانه یک گزینه مناسب برای کسانی است که به دنبال فرش‌های با کیفیت، زیبا و اقتصادی هستند. این نوع فرش با توجه به طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، می‌تواند به هماهنگی دکوراسیون منزل یا محل کار کمک کند و جلوه‌ای شاداب و دلپذیر به فضا ببخشد.


کاربرد فرش 1200 شانه


فرش 1200 شانه یک نوع فرش بافته شده با الیاف نخی است که دارای تراکم بالایی از گره‌ها در هر شانه است و به آن فرش ریزبافت هم گفته میشود. شانه یک واحد اندازه‌گیری برای تعداد گره‌ها در هر قسمت مستطیلی از فرش است که معمولا به سانتی‌متر محاسبه می‌شود. فرش 1200 شانه دارای حدود 1200 گره در هر سانتی‌متر مربع است.


فرش 1200 شانه دارای کاربردهای مختلفی است. برخی از آن‌ها عبارتند از:


فرش 1200 شانه به عنوان آثار هنری و تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع فرش دارای الگوها و رنگ‌های زیبا و جذاب است که نشان دهنده فرهنگ و سنت‌های منطقه‌ای است که در آن بافته شده‌اند. بسیاری از فرش 1200 شانه به عنوان قطعات گرانبها و نادر در بازار جهانی فروخته می‌شوند و در موزه‌ها و نمایشگاه‌ها نمایش داده می‌شوند.


فرش 1200 شانه به عنوان پوشش زمین و روفرشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع فرش دارای بافت سخت و مقاوم است که مقاوم در برابر سایش، لک، جذب آب و حشرات است. فرش 1200 شانه باعث افزایش گرمای و راحتی اتاق می‌شود و صدای پایین را کاهش می‌دهد. فرش 1200 شانه همچنین با سبک‌های مختلف دکوراسیون سازگار است و جلوه زیبایی به فضا می‌دهد.


استفاده از فرش 1200 شانه برای حال و پذیرایی، اتاق خواب کودکان و پدر و مادر و آشپزخانه نیز مرسوم است و باعث میشود تا حس خوبی از یک فرش با کیفیت را زیر پای خود داشته باشید و از طراحی زیبا و بافت گل برجسته آن لذت ببرید.



مراحل شستشوی فرش ابریشم و گل ابریشم در قالیشویی

 مراحل شستشوی فرش ابریشم و گل ابریشم در قالیشویی



مراحل شستشوی فرش ابریشم و گل ابریشم در قالیشویی
در این مطلب قصد داریم تا به معرفی بهترین روش شستشوی فرش ابریشم و گل ابریشم بپردازیم و بهترین قالیشویی فرش ابریشم را به شما معرفی کنیم.
قالی شویی فرش ابریشم

فرش ها نوعی گستردنی بافته شده به وسیله پنبه ، پشم و گاهی ابریشم است ، صنعت قالی بافی در ایران به دوران هخامنشی میرسد که ایرانیان با استفاده از مواد اولیه های مختلف اقدام به تولید و استفاده از فرش ها میکردند ، اما با ارزش ترین نوع این بافته ها ، فرش ابریشم بوده که امروزه نیز در میان مردم ، ارزش و قیمت بالایی دارد.

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی مراحل شستشوی فرش ابریشم و گل ابریشم بپردازیم و بهترین قالیشویی فرش ابریشم را به شما معرفی کنیم. علت نام گذاری فرش های ابریشم این است که در مراحل ساخت و تولید آن از نخ های ابریشم به دست آمده از طبیعت و یا تولیدات مصنوعی استفاده میشود ، قیمت و ارزش مادی این محصولات بسیار بالا میباشد علاوه بر این ها ارزش این فرش ها به دلیل بافت ریز و ویژگی‌های درخشان و صیقلی آن ها و همچنین به دلیل کیفیت رنگشان میباشد.

انواع فرش ابریشم

فرش های ابریشم انواع مختلفی دارد که عبارت اند از :

فرش تمام ابریشم : فرش های تمام ابریشم همانطور که از نامشان پیداست در تولید تمام قسمت های آن ها از نخ های ابریشم استفاده شده است ، این نوع از فرش ها در بین سایر مدل ها قیمت و ارزش بسیار بالایی دارند.
فرش گل ابریشم : بافنده ها و تولید کنندگان گل ابریشم عموما طرح ها و نقوش این نوع از فرش ها را به وسیله ابریشم میبافند از این رو بیشتر در نقش و حاشیه ها پرز ابریشمی استفاده می شود به همین دلیل به آن ها فرش گل ابریشم میگویند.
فرش کف ابریشم : در تولید فرش های کف ابریشم ، بیشتر در زمینه آن ها از پرز و نخ های ابریشم استفاده شده است.
علاوه بر انواع فرش ابریشم ، کلیه فرش ها نیز در دو نوع دستباف و ماشینی به بازار عرضه میشوند که به توضیح مختصر آن میپردازیم. فرش های دستباف از نظر قیمت بسیار گران تر از فرش های ماشینی میباشند زیرا فرش های دستباف به وسیله یک فرد هنرمند قالی باف تولید شده است اما فرش ماشینی به وسیله دستگاه های حرفه ای بافته میشوند.

اگر فرش های شما از جنس ابریشم باشد و همچنین دستباف بوده باشد ، ارزش و قیمت بالایی دارد از این رو ، شستشوی فرش ابریشم و گل ابریشم شما از اهمیت بالایی برخوردار است ، پیشنهاد ما این است که فرش هایتان را برای شستشو به یک قالیشویی معتبر بسپارید تا خیالتان از هرگونه آسیب به فرش ها راحت باشد.



قالیشویی فرش ابریشم و گل ابریشم

در قالیشویی بیستون تهران این کار با جدید ترین و بروز ترین تجهیزات مخصوص قالیشویی انجام میشود ، کارخانه قالی شویی بیستون فعالیت خود را از 25 سال پیش و با واردات جدید ترین و بروز ترین تجهیزات قالیشویی آغاز کرد و در ادامه با بروز رسانی دستگاه های خود ، این افتخار را دارد که مجهز ترین قالیشویی در تهران لقب بگیرد.

مراحل شستشوی فرش ابریشم و گل ابریشم در قالیشویی

1) ثبت سفارش و ارائه ضمانت نامه کتبی شستشوی فرش ابریشم

پس از تماس و ثبت سفارش تلفنی و یا آنلاین شما نزد قالی شویی بیستون ، کارشناسان ما در اسرع وقت اقدام به جمع آوری فرش هایتان میکنند. پس از تحویل فرش ها ، در این لحظه مامورین ما با ارائه ضمانت نامه کتبی شستشو به شما تضمین میدهند هیچگونه آسیبی به فرشتان نرسد و به علاوه آن با تضمین بهترین کیفیت شستشو ، خیالتان را از لحاظ تمیزی راحت میکند زیرا در این ضمانت نامه ذکر شده است که در صورت عدم رضایت شما از کیفیت شستشو فرش ، هیچگونه هزینه ای از شما عزیزان دریافت نمیشود.

2) تحویل فرش ها به قالیشویی و کارشناسی آن ها

پس از رسیدن فرش ها به قالیشویی ، کارشناسان آن ها را از لحاظ جنس و کیفیت و همچنین نحوه شستشو به دسته های مختلفی تقسیم میکنند بدین صورت که فرش های تمام ابریشم دستباف از فرش های ماشینی جدا شده و روند متفاوتی را به جهت شستشو طی میکند.

3) کارشناسی لکه و شدت آلودگی فرش

پس از تفکیک شدن فرش ها از نظر جنس و کیفیت ، آن ها به قسمت کارشناسی شستشو منتقل میشوند ، در این مرحله کارشناس مربوطه فرش ها را به صورت کامل مورد کارشناسی قرار میدهد تا موارد مورد نیاز همانند لکه برداری ، رفو ، ترمیم و... برای آن ها مشخص شود . اگر فرش ها نیاز به لکه برداری داشتند ، اینکار بر روی آن انجام میشود در غیر این صورت مستقیما به مرحله بعد فرستاده میشوند.

4) شستشوی مکانیزه فرش ها

فرش ها پس از کارشناسی به قسمت شستشو فرستاده میشوند ، در این مرحله با توجه به نیاز مشتری و همچنین کارشناسی انجام شده ، فرش ها را در مراحل مختلف وارد دستگاه شستشو میکنند و دستگاه به صورت کاملا ایمن و تمیز آن را با مواد شوینده مخصوص فرش دستباف ابریشم شستشو میدهد. این مرحله ممکن است با توجه به نیاز مشتری ، دو یا سه دفعه و با مواد شوینده های مختلف انجام شود تا بهترین نتیجه و کیفیت شستشو حاصل شود.

5) آبگیری فرش ها با دستگاه سانتریفیوژ

پس از شستشوی فرش ها ، آن ها را برای آبگیری و سپس خشک کردن وارد دستگاه هایی که سانتریفیوژ نامیده میشوند میکنند ، این دستگاه ها بدون آسیب رسیدن به فرش و باز کردن لول آن و با چرخش های سریع فرش را آبگیری میکند. پس از آبگیری کامل فرش ها ، آن ها را به مکان های مخصوص تعبیه شده برای خشک کردن فرش انتقال میدهند ، در این مکان ها فرش ها با طی کردن روند طبیعی تبخیر آب خشک شده و برای مرحله بعدی ارسال میشوند.

نحوه شست‌وشوی فرش ماشینی و دستباف در قالیشویی

 نحوه شست‌وشوی فرش ماشینی و دستباف در قالیشویی





مراحل شستن قالی، انواع شست‌وشو و نحوه شست‌وشوی فرش ماشینی و دستبافت در قالیشویی ها و نوع مواد مورد استفاده

فرش
امروزه بیشتر افراد در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنند، از این رو شست‌وشوی فرش در منزل، مانند سابق راحت نیست و دردسر زیادی دارد. از طرفی می‌دانید که فرش‌های نفیس، گل ابریشم و دستبافت نیز از قیمت بالایی برخوردارند. به همین دلیل باید در در نحوه شست‌وشوی فرش‌ها دقت و توجه بیشتری انجام شود تا کیفیت فرش همچنان بعد از شست‌وشو نیز حفظ شود.

نحوه شست‌وشوی فرش ماشینی و دستباف در قالیشویی
فرش‌های ماشینی و دستباف از نظر جنس الیاف، نحوه بافت، قیمت، رنگ‌بندی و… با یکدیگر متفاوت‌اند. با توجه به حساسیتی که در شست‌وشوی فرش وجود دارد، انجام این کار حتما باید توسط افراد مجرب و ماهر انجام شود تا آسیبی به این فرش‌ها نرسد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با نحوه شست‌وشوی فرش ماشینی و فرش دستبافت در قالیشویی بیشتر آشنا کنیم. از شما نیز دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بهترین زمان برای شست‌وشوی فرش در قالیشویی
اگر می‌خواهید فرش دستبافت و ماشینی شما، همچنان بعد از شست‌وشو کیفیت اولیه خود را از دست ندهد، باید به نکات مختلفی توجه کنید. یکی از این نکات، انتخاب زمان مناسب برای شستن فرش در قالیشویی است. معمولا در ایام نوروز و قبل از عید، قالیشویی‌ها به خصوص شرکت های قالیشویی در تهران با موج زیادی از مشتریان خود مواجه می‌‎شوند. با توجه به این موضوع توصیه می‌کنیم شست‌وشوی قالی‌های ماشینی و دستباف خود را به روزهای آخر سال موکول نکنید.

یکی دیگر از نکات مهم به هنگام شستن قالی در قالیشویی، فصل مناسب است. معمولا فصول گرم سال بهترین زمان برای شست‌وشوی فرش ماشینی و دستباف است. در این زمان به علت هوای مناسب زمان شست‌وشو و تحویل فرش به حداقل زمان ممکن کاهش پیدا می‌کند. در پاییز و زمستان به علت احتمال بارندگی، مراحل شست‌وشوی فرش و خشک شدن آن طولانی‌تر می‌شود. از این رو احتمال پوسیدگی فرش نیز بیشتر می‌شود. البته امروز به دلیل مکانیزه شدن قالیشویی‌ها و استفاده از دستگاه‌های مدرن، زمان شست‌وشوی فرش در قالیشویی آنچنان اهمیتی ندارد و فصل انجام این کار مطابق نیاز، سلیقه‌ای و دلخواه است.

نحوه شست‌وشوی فرش در قالیشویی‌ها
امروزه در قالیشویی‌ها برای شست‌وشوی راحت‌تر فرش‌های ماشینی و دستباف با کمترین آسیب وارده، از ماشین‌آلات و دستگاه‌های مدرن استفاده می‌شود. روش مدرن برای شست‌وشوی قالی‌ها مزایا و معایب مختص به خود را دارند. معمولا برای شستشوی فرش به بهترین روش، به نکات مختلفی توجه می‌شود. این نکات عبارت‌اند از: نوع فرش، نوع شوینده، تازه یا کهنه بودن فرش و… . در نظر داشته باشید که برای افزایش عمر مفید فرش‌ها، عملیات شست‌وشو توسط افراد مجرب و ماهر انجام می‌شود. به طور کلی از سه روش برای شست‌وشو فرش دستبافت و ماشینی استفاده میشود:

روش سنتی

روش اتوماتیک

روش نیمه اتوماتیک

در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص انواع این روش‌ها در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

نحوه شست‌وشوی فرش ماشینی و دستباف در قالیشویی

روش سنتی برای شستن فرش
قبل از مکانیزه شدن دستگاه‌ها، متداول‌ترین روش برای شستن فرش‌ها، روش سنتی بود. روش سنتی شامل همان غبار روبی، ریختن مواد شوینده و شستن فرش است. از این روش برای شستن فرش در خانه‌ها نیز استفاده می‌شد. تنها تفاوتی که وجود داشت این بود که در قالیشویی‌ها برای خشک کردن فرش، آن‌ها را درون دستگاه‌های خشک کن قرار می‌دادند. با استفاده از این دستگاه زمان خشک شدن فرش به حداقل زمان ممکن کاهش پیدا می‌کرد. در نتیجه قالیشویی‌ها می‌توانستند در زمان مقرر فرش‌ را به صاحبان خود تحویل دهند.

روش نیمه اتوماتیک برای شستن فرش
در روش نیمه اتوماتیک برای شستن فرش‌ها از نیروی انسانی، تجهیزات و ابزارآلات ماشینی استفاده می‌شود. در این روش افراد باید به عنوان اپراتور با وسایلی مثل فرچه، شلاق‌زن و تجهیزات مخصوص فرایند شست‌وشوی فرش را انجام دهند. در روش نیمه اتوماتیک برای خشک کردن فرش‌ها همانند روش سنتی از دستگاه‌های خشک کن استفاده می‌شود.

روش تمام اتوماتیک برای شستن فرش
روش اتوماتیک، یکی از جدیدترین روش‌ها برای شست‌وشوی فرش ماشینی و دستباف به شمار می‌رود. در روش اتوماتیک تمامی مراحل شستن فرش، توسط دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود و نیروی انسانی کمترین دخالت را در این فرایند دارد. از طرفی دستگاه‌های شست‌وشوی فرش، همواره در حال به‌روزرسانی و پیشرفت هستند. تنها دخالتی که نیروی انسانی در فرایند شستن فرش‌ها دارد، جابه‌جایی فرش‌ها و نظارت بر شست‌وشو است.

مراحل شستشوی فرش ماشینی در قالیشویی
قالیشویی یکی از خدمات پر درخواست است. بعد از انتقال فرش به قالیشویی، ابتدا فرش‌ها، بررسی می‌شوند. در صورتی که فرش نیاز به ترمیم داشته باشد، قبل از شست‌وشو به بخش اصلاح فرستاده می‌شود، بعد از بررسی نوبت به غبارگیری فرش می‌رسد. عملیات غبارروبی در قالیشویی‌های مدرن با استفاده از تجهیزات مخصوص انجام می‌شود. استفاده از تجهیزات مختلف باعث می‌شود که به بافت فرش آسیبی وارد نشود. مرحله بعدی، تثبیت رنگ فرش است. انجام فرایند تثبیت رنگ فرش باعث می‌شود که به هنگام شست‌وشو، رنگ فرش تغییر نکند.

در فرایند شست‌وشوی فرش به بهترین روش، از باکیفیت‌ترین شوینده‌ها استفاده می‌شود تا بدون آسیب به بافت فرش، لکه‌ها کامل از بین بروند. برای شست‌وشوی فرش باید به جنس، تراکم و نوع فرش نیز توجه کرد. بهترین روش شستن فرش استفاده از تجهیزات مدرن شستشو با شوینده‌های مخصوص است. پس از شستن فرش نوبت به آبگیری و خشک کردن فرش می‌رسد. فرایند خشک کردن فرش‌های ماشینی در گرم‌خانه انجام می‌شود. در مرحله آخر فرش‌ها در کاور مخصوص بسته‌بندی می‌شوند و در زمان گفته شده به مشتریان تحویل داده می‌شود.

مراحل شست‌وشوی فرش دستبافت
اولین مرحله شستوشوی فرش دستبافت نیز مانند فرش ماشینی، تمیز کردن و گردگیری فرش است. برای گردگیری فرش دستبافت از دستگاه خاک گیر استفاده میشود. خاک گیری فرش باعث می‌شود که شست‌وشو بهتر انجام شود.

همانطور که می‌دانید در فرش‌های دستباف از رنگ‌های طبیعی استفاده شده است. از این رو برای شست‌وشوی قالی دستباف از هر نوع مواد شوینده ای استفاده نمیشود. زیرا ممکن است با مواد شوینده واکنش نشان دهد و در رنگ فرش تغییر ایجاد شود.برای شستن این نوع قالی ها از شامپو های سازگار با نوع و جنس قالی و مواد مخصوص برای تثبیت رنگ و جلوگیری از تداخل رنگ استفاده میشود.

برای شست‌وشوی فرش دستبافت از آب داغ استفاده نمی‌شود، زیرا باعث آسیب رسیدن به الیاف فرش می‌شود و همچنین دستگاهی که برای شستن قالی دستباف استفاده می‌شود، شلاق نام دارد که بهترین گزینه برای شست‌وشو است. البته برای قالی های ابریشم و گل ابریشم که ضخامت کم تری دارند از دستگاه برس زن نیز استفاده می‌شود.

پس از اتمام فرایند پاکسازی لکه‌ها و شست‌وشوی فرش، نوبت به آبکشی می‌شود. آبکشی فرش دستبافت باید تا زمانی که آب زلال از فرش خارج شود، ادامه پیدا کند. پس از اتمام مرحله آبکشی، نوبت به مرحله بعدی یعنی خشک‌ کردن فرش می‌رسد. در قالیشویی‌های مدرن برای خشک کردن فرش و آبگیری آن از دستگاه‌های سانتریفیوژی استفاده می‌شود. پس از آبگیری، فرش به داخل دستگاه‌های خشک‌کن انتقال داده می‌شود. در قالیشویی خاتون، تمامی مراحل شستشوی فرش، با توجه به حفظ کیفیت فرش انجام می‌شود.




فرش دستباف قم باید سرآمد تولید و ارزآوری در حوزه صنایع خلاق کشور باشد

 فرش دستباف قم باید سرآمد تولید و ارزآوری در حوزه صنایع خلاق کشور باشد

 

قیمت شستشوی فرش 6 متری


فرش دستباف قم باید سرآمد تولید و ارزآوری در حوزه صنایع خلاق کشور باشد
ایسنا/قم رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه فلسفه فعالیت پارک ایجاد ارتباط میان بخش خصوصی و بخش دولتی است گفت: افزایش تولید در صنعت فرش دستباف قم مستلزم فرهنگ‌سازی و تقویت بخش خصوصی است.

دکتر خیراله رهسپار فرد رئیس پارک علم و فناوری استان قم در اولین نشست کارگروه تخصصی توسعه فناوری صنعت فرش دستباف استان قم که امروز ۲۰ فروردین‌ماه برگزار شد، با تاکید بر اینکه ارتقا صنایع خلاق از اهداف مهم پارک محسوب می شود، گفت: تشکیل این کارگروه تناسب و تقارن خوب و معناداری با شعار سال مزین به رشد تولید دارد و هنر صنعت فرش در شهر قم باید سرآمد تولید و ارزآوری در حوزه صنایع خلاق کشور باشد.

وی با بیان اینکه رشد تولید استان باید براساس اولویت­‌ها و ظرفیت‌­های زیرساختی تعریف شود، عنوان کرد: به دلیل اینکه صنایعی مانند فرش، کیف و کفش و فناوری اطلاعات از زیرساخت های خوبی در استان قم برخوردارند می‌توانند با کمترین هزینه به رشد و توسعه دست یابند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه بخش خصوصی باید بتواند مساله و نیاز خود را به صورت دقیق و درست مطرح کند، بیان کرد: پارک علم و فناوری به عنوان رابط بین دولت، دانشگاه و بخش خصوصی می تواند در حوزه مهارت افزایی، کارآفرینی و تجاری سازی محصولات تولید نقش آفرین باشد.

نقش‌آفرینی در توسعه فناوری صنعت فرش دستباف

در ادامه این نشست امیرحسین پروان، معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت با ابراز خرسندی از برگزاری و میزبانی پارک در این جلسه گفت: به موجب تفاهم‌نامه بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز ملی فرش ایران استان های صاحب سبک در تولید و عرضه فرش دستباف می‌توانند با ایجاد کارگروه‌های تخصصی، مراکز نوآوری و مراکز رشد، در توسعه فناوری صنعت فرش نقش سهیم باشند.

لزوم تعریف چرخه هنر و صنعت تولید فرش در قالب زیست‌بوم فناوری

دکتر روح اله ندری معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم نیز با بیان اینکه توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری اولویت مهم سال جاری پارک خواهد بود، گفت: فرش دستباف هنر صنعتی بسیار گسترده و پیچیده ای است که ارکان متنوعی دارد و باید چرخه تهیه و تولید الیاف، طراحی و رنگ بندی، بافت و فروش و… در قالب زیست بوم فناوری تعریف شود تا بتواند نیاز و سلیقه مخاطب خود را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه فرش دستباف قم باید متناسب با اعتبار و ارزش بین المللی که دارد رشد و توسعه پیدا کند، افزود: خانه خلاق فرش قم باید در نوآوری‌های این حوزه جایگاه بهتر و نقش محوری داشته باشد تا بتواند به ارزش و اعتبار بین‌المللی دست پیدا کند.

سهم ۲۰ درصدی قم در تجارت جهانی فرش دستباف

در ادامه ابوالفضل صادقی رئیس اتحادیه فرش دستباف استان قم ضمن اشاره به بیش از یک قرن سابقه این هنر صنعتی، اظهار کرد: بهترین و گران بهاترین فرش های دستباف دنیا متعلق به شهر قم است و مقامات عالی در سطح بین الملل فرش های نفیس قم را به یکدیگر هدیه می دهند.

صادقی با بیان اینکه فرش قم به لحاظ تنوع سبک و رنگ و طرح نسبت به فرش های مشابه برتری محسوسی دارد، تصریح کرد: استان قم ۲۰ درصد سهم تجارت جهانی فرش دستباف را در اختیار دارد.

وی با اعلام اینکه فرش دستباف باید در همه زمینه های تولید، عرضه و فروش مجهز به فناوری شود، گفت: در این زمینه باید میان صنعت فرش و علم و فناوری ارتباط معنادار و مداوم باشد.

کاهش چشمگیر صادرات فرش دستباف

در بخش دیگری از این نشست احمد اخوان مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی فرش استان قم با اشاره به اینکه صنعت فرش مشکلات کلان و ملی دارد، یادآور شد: متاسفانه فرهنگ بافندگی به دلیل نبود امنیت شغلی و بیمه ای و ناکافی بودن سطح درآمد زایی به مرور در کشور قبح و بازدارندگی پیدا کرده و دیگر هرکسی پای دار قالی نمی نشیند.

وی با اشاره به اینکه با طرح ادعا و تئوری بافی نمی توان به رشد و توسعه بازار فرش دستباف کمک کرد، گفت: در حال حاضر مجموع صادرات فرش دستباف کشور به ۳۸ میلیون دلار رسیده که این میزان تا قبل از شیوع کرونا ۲ میلیارد دلار بود.

نگاه محض تجاری عامل کاهش ارزش فرش دستباف

محمدرضا تاجر رشتی مدیرعامل ایران گره نیز با اشاره به اینکه سابقه فعالیت در تولید و عرضه فرش دستباف خانواده اش به یک قرن می رسد، اضافه کرد: متاسفانه در طول این سال ها فرش دستباف ایرانی برخلاف تورم جهانی هر روز ارزان تر و کم اهمیت ترمی شود.

وی با طرح این مطلب که بخش دولتی و حتی برخی از همکاران حوزه فرش نمی‌خواهند تن به تغییر و ضرورت توسعه بدهند، بیان کرد: از سالیان دور هنر دست، ارزش و اعتبار ویژه‌ای داشته اما در حال حاضر در کشور ما تولید فرش دستباف افتخار محسوب نمی‌شود و دلیل آن هم این است که به فرش نگاه فرهنگی و صنایع دستی و هنری نداریم و نگاه کاملا تاجر مابانه به آن پیدا کرده ایم.

این صادرکننده مطرح فرش دستباف از نبود قیمت مشخص در بازار فرش دستباف گلایه کرد و گفت: به بهانه اینکه فرش کالای هنری است مصرف کننده نمی داند که قیمت واقعی فرش چیست و به بهانه این بی قیمتی، بازار عرضه و فروش فرش دستباف کم رونق و رو به نابودی است.

رئیس هیئت مدیره ایران گره با بر شمردن فعالیت های شرکت خود در عارضه یابی و توسعه بازار فرش دستباف قم، پارک علم و فناوری را یکی از عاملان همکاری و اتحاد میان بخش همکاران حوزه فرش دستباف و بخش دولتی برای رفع مشکلات و ارایه راهکارهای توسعه بازار معرفی کرد.

گفتنی است؛ در اولین نشست کارگروه تخصصی هنر صنعت فرش دستباف استان قم که به میزبانی و مدیریت پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، دیگر اعضای حاضر نیز با برشمردن راهکارهای توسعه فناوری هنر صنعت فرش دستباف بر لزوم ایده پردازی و توسعه پژوهشی و فناوری، ورود جدی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای به توسعه کارگاهی آموزش تولید و عرضه، شناسایی و رفع عارضه مدیریت تولید و فروش، توجه به ارزش فرهنگ و تمدنی و هنری فرش، ایجاد هم افزایی میان گروه‌های مرتبط، رفع رویکردهای تجملاتی و اشرافیت به فرش دستباف و… تاکید کردند.

 

 

 

پاک کردن لکه روی فرش

 پاک کردن لکه روی فرش




فرش یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی است که زیبایی اتاق را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و البته به مرور زمان بر اثر راه رفتن روی آن کثیف می شود. بنابراین، مراقبت و حفظ سلامت آنها بسیار مهم است.
فرش یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی است که زیبایی اتاق را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و البته به مرور زمان بر اثر راه رفتن روی آن کثیف می شود. بنابراین، مراقبت و حفظ سلامت آنها بسیار مهم است. یکی از مشکلات و نگرانی های همیشگی ما این است که اگر لکه ای روی فرش باشد چه کنیم. آیا لازم است فرش را با کوچکترین لکه کاملاً بشویید؟ البته که نه! در این مقاله از یزد نساج بهترین فروشگاه خرید روفرشی کشدار و پرده پانچی ارزان قصد داریم نحوه لکه گیری فرش در منزل و به طور کلی پاک کردن لکه از روی فرش را به شما آموزش دهیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

چه موقعی باید لکه ها را از رو فرش پاک کرد؟
فرش‌ها در کنار زیبایی و نشاطی که به خانه می‌دهند، می‌توانند با کوچک‌ترین موارد کثیف شده و باعث ایجاد لکه شوند. نکته ای که در رفع لکه فرش در خانه باید به خاطر داشته باشید این است که به محض اینکه لکه روی فرش قرار گرفت، باید آن را تمیز کنید و اجازه ندهید لکه به تاروپود فرش نفوذ کند. در غیر این صورت پاک کردن لکه های فرش سخت یا غیر ممکن خواهد بود. شما عزیزان می توانید با خرید انواع روفرشی کشدار با کیفیت در طرح های مختلف از یزد نساج علاوه بر جلوگیری از کثیف شدن فرش ‌های خود دکوراسیون تازه ای به فضای خانه خود ببخشید.

اما باید بدانید که برای پاک کردن هر لکه فرش باید از روش مناسب آن متریال استفاده کرد. قبل از استفاده از پاک کننده های شیمیایی برای از بین بردن لکه فرش، بهتر است یک پارچه تمیز و خشک بردارید و سعی کنید لکه را از روی فرش پاک کنید.

پاک کردن لکه ماده رنگی از روی فرش
اولین قدم برای تمیز کردن و پاک کردن مواد رنگی از روی فرش این است که بلافاصله و بدون معطلی با کاردک یا چاقوی تیز، مواد رنگی را از روی فرش جدا کنید. وقتی لکه های فرش را به موقع تمیز کنید، این لکه ها به راحتی و به سرعت از بین می روند. پس از برداشتن مواد رنگی از روی فرش، یک پارچه سفید تمیز که رطوبت را به خوبی جذب می کند، روی لکه قرار دهید. این کار از پخش شدن لکه به سایر قسمت های فرش جلوگیری می کند. حتما به این نکته توجه کنید که برای جلوگیری از آسیب به الیاف فرش به هیچ وجه نباید پارچه را روی فرش بکشید این کار علاوه بر آسیب به فرش باعث پخش شدن لکه نیز می شود.
 

حال بعد از اتمام مرحله بالا کافی است از سرکه سفید برای پاک کردن استفاده کنید که یکی از بهترین مواد ها برای پاک کردن لکه فرش است. برای این کار می توانید ۱ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با ۱/۴ فنجان آب گرم و ۱/۴ قاشق چایخوری سرکه سفید مخلوط کنید. مواد را در یک بطری اسپری بریزید و روی پارچه تمیز اسپری کنید. حال به آرامی شروع به تمیز کردن کنید البته نباید پارچه را زیاد خیس کنید. یزد نساج بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید پرده پانچی ارزان و خرید روفرشی کشدار با بهترین قیمت و تضمین کیفیت است.

پاک کردن لکه روی فرش

پاک کردن لکه های روغن و چربی
از لکه های رایج ایجاد شده روی فرش لکه های روغن و چربی هستند. لکه های روغن و چربی بسیار سرسخت هستند و برای تمیز کردن نیاز به تلاش بیشتری دارند. نکته مهم در مورد لکه های روغن و چربی این است که باید فوراً تمیز شوند. در غیر این صورت، لکه کهنه می شود و داخل الیاف نفوذ می کند و تمیز کردن آن دشوارتر می شود. برای از بین بردن لکه چربی، ابتدا دستمال یا حوله ای را روی لکه قرار دهید تا روغن اضافی جذب شود.

مراقب باشید در این مرحله لکه را روی فرش پخش نکنید.سپس مقداری مواد شوینده را با مقداری آب گرم مخلوط کنید و با استفاده از اسفنج یا مسواک مخلوط حاصل را روی لکه بمالید تا از بین برود. اگر لکه روی فرش همچنان پایدار است، ممکن است لازم باشد این روند را چندین بار تکرار کنید. خرید روفرشی کشدار از یزد نساج باعث می شود که فرش های شما از هرگونه کثیفی و گرد و غبار در امان باشند و همیشه ظاهری سالم و تمیز داشته باشند.

پاک کردن لکه روی فرش

پاک کردن لکه چسب قطره ای
برای از بین بردن لکه های فرش ناشی از چسب های قوی مانند چسب قطره ای و چسب دو طرفه می توانید ابتدا چند قطره استون روی لکه فرش بریزید و سپس به آرامی آن را بمالید . همچنین برای از بین بردن لکه های چسب مایع می توانید یک پارچه نخی روی آن قرار دهید و با اتو حرارت دهید تا چسب به پارچه بچسبد و از روی فرش پاک شود. اگر از استون برای پاک کردن لکه چسب می خواهید استفاده کنید پیشنهاد می کنیم مقدار کمی از این ماده را در قسمت کوچکی از فرش تست کنید، زیرا استون می تواند بافت و رنگ الیاف فرش را تغییر دهد.

پاک کردن لکه شکلات از روی فرش
برای پاک کردن لکه شکلات از روی فرش ابتدا باقی مانده شکلات را با چاقو از روی فرش جدا کنید. سپس مقداری یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار داده و در جایی که لکه قرار دارد بگذارید تا شکلات موجود روی فرش کاملا سفت شود، حال با یک چاقو لکه های شکلات را از روی فرش به آرامی جدا کنید. حال مقداری خیلی کم مایع ظرفشویی با یک لیوان آب ولرم ترکیب کنید. در ادامه به وسیله یک پارچه تمیز محلول درست شده را روی لکه قرار دهید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه بماند و سپس با پارچه به آرامی محل لکه را تمیز کنید.

پاک کردن لکه روی فرش

پاک کردن لمه قهوه و چای
ابتدا قهوه یا چای ریخته شده روی فرش را با یک پارچه تمیز از روی فرش پاک کنید. برای جلوگیری از گسترش بیشتر لکه و نفوذ بیشتر به الیاف فرش، پارچه را روی فرش نمالید.

آب گرم و مقداری پودر لباسشویی را با هم مخلوط کنید و سعی کنید با اسفنج لکه چای و قهوه را را تمیز کنید.

پس از از بین رفتن لکه، محل را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید تا ظاهرفرش به حالت اولیه خود بازگردد.

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد